hello,
I have a Synway Gateway which connects to the UCM6302 central with an extension to a GXP1610, I did all kinds of tests and everything went perfect, the problem arose yesterday and I am not able to know what the problem is, I could not solve it for the moment, Since this problem had never happened to me, I only suspect where the problem could come from but I am not sure.
Here’s the problem: When a customer calls and is in a call with an Operator, If the operator leaves the customer on hold with MoH, when he takes him out of the hold, the customer can hear the operator perfectly but the operator stops hearing the customer for complete. (This can happen on the first MoH attempt or the second time)
This obviously generates a very serious conflict, since it makes the operator look bad and customers tend to call again.
I categorize this problem in the UCM since I think the problem lies in the UCM, in some bad configuration, sorry if I made a mistake in the label.
Please if anyone has an idea why this happens, it would help me a lot.
I appreciate your time.
hola,
Tengo un Gateway Synway la cual se conecta con la central UCM6302 con una extension a un GXP1610, realice pruebas de todo tipo y todo anduvo perfecto, el problema surgio ayer y no estoy pudiendo saber cual es el problema, no pude solucionarlo por el momento, ya que nunca me habia ocurrido este problema, solo sospecho de donde podria provenir el problema pero no estoy seguro de ello.
Aqui el problema: Cuando un cliente llama y esta en llamada con un Operador, Si el operador deja al cliente en espera con MoH, cuando lo saca de la espera, el cliente puede escuchar al operador perfectamente pero el operador deja de escuchar al cliente por completo. (Esto puede pasar al primer intento del MoH o a la segunda vez)
Esto obviamente genera un conflicto muy grave, ya que deja mal visto al operador y los clientes tienden a volver a llamar.
Este problema lo categorizo en la UCM ya que creo que el problema radica en la UCM, en alguna mala configuracion, perdon si me equivoque en la etiqueta.
Por favor si alguien tiene idea de porque sucede esto, me ayudaria mucho.
Les agradezco su tiempo.