Llamadas de salidas de la UCM6510

and I honestly don’t understand what you’re trying to say to me.
However, if in local extensions everything works properly, and the problem arises only on remote extensions is definitely a problem of NAT.

the extensions created are local, but the latter can not take calls

If you want to give details, I’ll be happy to help if I can.

OK thanks. I have an umm6510 linker linked to an E1 with 30 channels or lines. where my pbx is 22472900, I have extensions from 1000 to 1099. My problem basically is that not all my extensions can take out calls from the company. I need to configure the ucm so that all extensions can take calls outside the company

configured in DID or what?
if you write the same thing to me 3 times I can’t help you, can’t you give me some more details?

tI apologize but I do not speak English. I am using the translator to communicate.

I also use the translator, quiet :slight_smile:

tengo telefonia voip a travez de sip. explicare con mas detalle, tengo un comutador ucm6510 enlazado a un E1 con 30 canales, mi problema es que no todas mis extensiones pueden sacar llamadas fuera de la empresa. yo quiero que todas puedan hacerlo

I have voip phone through sip. I will explain in more detail, I have an ucm6510 communicator linked to an E1 with 30 channels, my problem is that not all my extensions can take calls outside the company. I want everyone to be able to do it

I do not know what to configure in the ucm6510 so that it allows me that all the extensions can take national calls, not only local ones. all extensions have national privileges and only one has international. When I came to the company and everything was set up, as it has been growing I was creating more extensions but the latter can not take calls only can communicate locally or internally

I’ll try to describe
Scenario:
UCM6510 with E1 30 channels
basic number 22472900 up to 22472999

I imagine your problem is in reception, but I do not understand what the problem is and what do the extensions have to do outside the company if they are all local extensions?

correct what he says. but all the extensions dialing the number 9 and the national number could make the call to the whole country

would you like to be able to call out of your country?

if so, you have to check the output paths and permissions for each extension (example “international”).

Ok, tienes un UCM con una conexión E1 que admite 30 canales. Entendemos eso. También entendemos que creó 4 extensiones y que puede llamar de una a otra sin problema.
Donde radica la confusión es con la traducción. Si entiendo correctamente, solo la extensión 1099 tiene un problema. El problema parece ser que no puede recibir ninguna llamada cuando las personas que llaman utilizan el
DID que está asociado a la extensión. Las otras extensiones están bien e incluso 1099 pueden llamar, pero una persona que llama con el DID 22472999 no puede alcanzar la extensión 1099.

¿Es esto correcto?

Ok, tiengo un UCM con una conexión E1 que admite 30 canales. Entendemos eso. También entendemos que creó 65 extensiones y que puede llamar de una a otra sin problema.

El problema las extensiones recien creadas pueden recibir todas las llamadas, las extensiones se pueden llamar entre ellas tambien si llaman a DID de las extensiones funcionan. el problemas es que estas nuevas extensiones incluyendo la 1099 no puede sacar llamadas al exterior o fuera de la empresa, o llamadas nacionales.

si llaman a DID 22472999 funciona bien llega a la 1099. ya configure las reglas de salidas pero eso no es el problema.

so the problem is making phone calls or receiving?

el problema es hacer llamadas. no pueden hacer llamadas fuera de la empresa las nuevas extensiones

asegúrese de que la ruta de salida es correcta y que todas las extensiones nuevas tienen el DOD creado en Trunk VoIP/DOD

Gracias por la ayuda. lo resolvi con el DOD. no tenia creado los DOD en la troncal Voip Sip. gracias. Problema resuelto

Estoy contento,
un “como” y el botón “solución” serían apreciados